آمارسازی‌ها در بازار مرغ ادامه دارد| حال مرغدار خوش نیست

آمارسازی‌ها در بازار مرغ ادامه دارد| حال مرغدار خوش نیست

به گزارش خبرنگار بازار، آمارسازی های مسئولان حکایت از حال خوش مرغ می دهد اما وضعیت بازار چیز دیگری را روایت می کند و روزگار مرغداران خوش نیست.

به رغم آن نرخ مصوب مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین شد اما خرید مرغ با این قیمت به یک رویا وخیال مبدل شده است و هر کیلوگرم مرغ با قیمت بیش از ۸۵ هزار تومان فروخته می شود.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نوسانات در بازار مرغ افزود: در کشور و استان به اندازه نیاز در حال تولید مرغ هستیم.

وی با بیان این که در ماه‌های پاییز و زمستان به دلیل قیمت پایین مرغ، تولیدکننده ها با ضرر مواجه شدند و همچنین در ماه های بهمن و اسفند در زمینه تامین جوجه یک روزه با مشکلاتی روبرو شدیم، افزود: با این حال در مازندران در ماه اسفند بیش از ۱۰ میلیون قطعه و ماه قبل ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم.

وی با بیان اینکه مرغ باید با قیمت ۵۲ هزار تومان به کشتارگاه و۷۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، گفت: با آن که فراوانی مرغ داریم اما شاهد بی نظمی در بازار هستیم که ناشی از قیمت های قبلی است.

عنایتی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای رصد بازار مرغ و ثبت تخلفات خبر داد و گفت: فروش مرغ بیش از قیمت ۷۳ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین مرغ در استان نداریم، گفت: امروز ۳۶۰ تن مرغ در بازار استان توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در کشور و استان گفت: امروز دیگر نگران تولید نیستیم اما بازار تابع عرضه و تقاضاست و این وضعیت باید نظام مند شود.

اخبار مرتبط

وزارت جهاد کشاورزی: با گرانفروشی مرغ برخورد می‌کنیم

جریمه بیش از یک میلیارد ریالی عرضه کننده خارج از شبکه مرغ

0 نظر

ارسال نظر

capcha